Koupili jsme si mrazuvzdornou palmu

30.11.2012 22:01

Vlastně čtyři:). Dvě sazeničky a dvě naklíčená semínka. Sazeničky budou dárky k Vánocům pro ségru a ségru a jednu z těch naklíčených dám možná Elpovi, říkal mi, že by taky takovou chtěl. A jsou kruté! Říkala jsem si, že takové dvě palmy, mezi ně natáhnout houpací síť... Havaj! Navíc je snadné je pěstovat. Naprosto nenáročné, jako kaktus. Teda s tím rozdílem, že kaktus by se měl udržovat v suchu a palma má mít pořád vlhkou hlínu:). Ale jinak žádná zvláštní péče. Koupila jsem je na aukru a ten prodejce byl naprosto skvělej! Otravovala jsem ho několika dotazy a na všechno pečlivě odpovídal rychle a věcně. Říkala jsem si, že možná až moc a že bůhví, co mi to prodal:). Ale tak snad! V poslední době máme štěstí na neskutečně hodný a vstřícný lidi!

Ale zpět k palmě. Je to prý

Palma konopná - trachycarpus fortunei

Něco jsem se o ní snažila najít víc, ale vše, co jsem našla, se v podstatě shodnuje s popisem od prodejce na aukru, proto vykrádám:

je mrazuvzdorná až do – 20°C. V našich podmínkách svojí mrazuvzdorností je předurčena pro přímou zahradní výsadbu. Pyšní se velkými, leskle zelenými listy s téměř okrouhlou čepelí. Řapíky dosahují délky cca 40 – 90 cm.

Kmen této palmy je pokryt četnými dlouhými vlákny, které se svým vzhledem podobají konopí (od toho palma konopná). Je ze všech venkovních mrazuvzdorných palem druhá nejodolnější, snáší teploty až do – 20°C. Tyto palmy jsou velmi nenáročné, v nádobách díky omezenému prostoru dosahují menší velikosti v závislosti na velikosti nádoby. Volně vysazené při optimálních podmínkách až 15 metrů.

Nároky

Stanoviště by mělo být a osluněné,půda dobře drenážovaná.

Zálivka

v létě vydatná,přiměřeně dle velikosti jedince, v zimě u volně vysazených 1x za měsíc (při absenci sněhu a v nemrazivých dnech), u palem v nádobách jen tak, aby nevyschl kořenový bal.

Hnojení

květen až září jedenkrát za 14 dní. Hnojením kapalnými hnojivy doplníte živiny téměř okamžitě. Pravidelným doplňováním důležitých látek podpoříte nejen její růst, ale ovlivníte i mrazuodolnost.Od srpna je vhodné užití hnojiv s větším obsahem draslíku,který způsobuje vyzrávání roslinných pletiv.

Zazimování

mrazuvzdornost u volně vysazených rostlin je až – 20 °C,v nádobách do -5°C.Nejdůležitější je zabránit opakujícímu se tání a zamrzání deště a sněhu v „srdíčku“ rostliny. Suchý mráz snáší totiž mnohem lépe, než-li vlhké chladno. Proto je nutné zakrytí koruny např. netkanou textilií.
Mrazuvzdornost u palem v přenosných nádobách jen do –5 °C, uskladňujte nejlépe na světlém místě, důležité je větrat!!!

Hlína je jako pro kaktus a nemají se na mrazu zocelovat hned od malička. Až to bude větší rostlina. Tak zatím se zocelují jen v bytě. A měla jsem z toho strach, ale fakt rostou jako z vody! 

 

Diskuse: Mrazuvzdorná palma

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek